8 Eylül 2013 Pazar

Tatlı Bela Ayak'landı : Tatlı Bela - Ayaklı Bela




Tatlı & Ayaklı Bela





"Benim için bitti, Travis."
İrkildim. "Böyle deme."
"Bitti. Evine git."
Kaşlarımı çattım. "Benim evim sensin."



Tatlı Bela'yı raflarda sürekli görünce acaba nasıl diye merak ettim başta, sonra geçip gittim önünden. Okuyanı da pek görmeyince soramadım da nasıl diye. Sonra bir gün kız kardeşim "Aaaa bu kitap için çok güzel diyorlar, hayret sen nasıl almadın daha" diyince. Bir ara alırım dedim ve alınacak kitap listeme ekledim ama sürekli erteledim almayı önceliği başka kitaplara verdim sonra birgün bir kitapçıda uygun fiyata bulunca "Alayım ya, kötü çıkarsa da en azında çok para vermedim derim." diye düşünüp aldım. Sonra kısmet bu ya kitap günlerce kitap rafımda bekledi durdu.
Sonra son siparişimdeki kitaplar bitince ya bu da bir okuyayım dedim ve aldım elime. Aldım ve resmen kitap bitene kadar bırakmadım :)

Kitabı Abby'nin ağzından okurken yer yer uyuz olmadım değil, çocuğa eziyet etmeler, sonra kızmalar... Dövüş sahneleri Tatlı Bela'da detaylıydı,   Travis'in Güvercin demesi çok tatlıydı ve herkes gibi bende hikayesini merak ettim durdum.


Kitabı okurken sürekli olarak güldüm başlarında :)) İyi ki evde okudum kitabı yoksa deli yerine konurdum :D Argo kullanımlar yerine göre uyum sağlamıştı. Yazar kurguyu güzel yaratmıştı. İnsan başta Travis'in nasıl bir pislik olduğunu düşünüyor ama Abby'i görünce işler değişiyor, tabi yer yer öküzlükler yapmıyor değil ama çocuk çok duygusallllllllllll <3


Hala okumayan varsa mutlaka okusun. Keyif alacağınızdan eminim ;)





Tatlı bela bitince yaaa keşke Travis'inde düşüncelerine yer verilseydi diye söyledim ve biraz araştırınca hikayenin birde Travis açısından anlatıldığı bir kitabın olduğunu duyunca çoooook sevdim ve bir an önce çıksın diye bekledim.
Kitap çıkınca hiç beklemeden alıp okumaya başladım. Travis'in ağzından annesini okumak, annesi ile arasında kurduğu derin bağ, Güvercin'i öğrenmek güzeldi ve ne kadar duygusal biri olduğunu detaylıca okumak hoştu. Dövüş sahnelerine daha çok yer verilir diye düşünmüştüm ama bu kitapta daha çok duygu vardı. Yer yer yine güldüm özellikle kapı açma kısımları kahkaha nedeniydi.Kitap boyunca 3 kere kız için kapı açtı ama fark bile edilmedi  :D :D 

Her iki kitapta da en sevdiğim yerler Travis'in ailesinin evinde oynanan poker oyunu sahnesiydi. :) 




'Kapıyı onun için açık tuttum. "Sana bir şey olmasına izin vermem Güvercin."
Centilmence hareketimi görmezden geldi ve kızgınlıkla yanımdan geçip restorana girdi. Yazık olmuştu; kendisi için kapıyı açık tutmak istediğim tek kızdı. O anı iple çekmiştim ve o farkına bile varmamıştı.'

* * *

'Arkasından koşup dirseğimi Parker'ın kafasına geçirmeyi hayal ettim ama sonra Abby dönüp ona nasıl baktığımı gördü.
Dur artık, dedi dudaklarını kımıldatıp ve Parker'la yürüdü. O da önden gidip arabanın kapısını Abby için açtı. Abby'nin yüzünden minnet dolu büyük bir gülümseme belirdi.

Tabi o yaptığında hemen fark ediyordu.'


Sonuç itibariyle her iki kitap da güzeldi ve iyi ki alıp okumuşum.Ayaklı Belanın kapağına bayıldım! Ama keşke kitap kapaklarında kelebek yerine güvercin kullanılsaymış, daha anlamlı olurdu.
 Bu güzel hikaye ile bizi tanıştırdıklarını için Yabancı Yayınlarına teşekkürler :)

Bu da fan yapımı bir video :)



1 yorum:

  1. Çok güzeldir kitap blogları...

    Kitaplardan, hikayelerden hoşlanıyorsanız Kafa Dergi ilginizi çekebilir. Hikaye serilerini seviyorsanız da Ters Düz'e beklerim! :)

    YanıtlaSil